Your shipping location is not specified . Wijzigen

Retourneren en ruilen

Voorkomen is beter dan genezen. Heb je vóór de aankoop al twijfels bij het produkt, laat het ons even weten. 
Wij helpen je graag om het juiste produkt te vinden. Dat voorkomt teleurstellingen en heen- en weer sturen.

Spijt van je aankoop?

Ruilen of terugsturen en de koop ongedaan maken kan binnen 14 dagen onder de volgende voorwaarden:

  1. Artikel mag niet zijn gebruikt of beschadigd. Proberen mag zeer beperkt, eigenlijk wat je in een winkel wel en niet zou mogen. Wanneer er gebruikssporen aanwezig zijn kan het in sommige gevallen eigenlijk al niet meer worden geretourneerd.
  2. De verpakking en toebehoren moeten tevens in nieuwstaat zijn zodat wij het weer direkt kunnen verkopen.
  3. Je stuurt het artikel op eigen kosten terug. Ongefrankeerde zendingen worden niet aangenomen.
  4. Het restbedrag wordt normaliter binnen enkele werkdagen teruggestort op de wijze waarop het is betaald. 
  5. Uitgezonderd zijn artikelen die voor je op maat zijn besteld en aangeleverd zoals gordijnen, stoffen en materialen die van de rol zijn afgeknipt.

Wij vinden het prettig om te weten waarom je afziet van uw aankoop. Een email of briefje met reden van retourneren helpt ons in onze verdere dienstverlening.

Defect

Als er problemen zijn met een produkt verzoeken we u even contact met ons op te nemen. Soms is het probleem eenvoudig  te verhelpen en is retourneren niet meer nodig.

  1. Wanneer besloten is dat uw aankoop wegens een defect naar ons terug moet worden gestuurd ontvang je van ons een retourinstructie via email.
  2. Als er sprake is van een defect en deze treedt op binnen 2 maanden, dan kun je het defecte product retourneren naar ons gratis antwoordnummer (wordt opgegeven bij de retourinstructie).
    Dure produkten adviseren wij aangetekend te versturen. 
  3. In sommige gevallen is het praktischer om een te repareren product naar de service afdeling van de fabrikant of importeur te sturen. Dit overleggen wij dan eerst met je
  4. Afhankelijk van het produkt en het probleem sturen wij je een ander exemplaar of wordt het gerepareerd.

Retour procedure

Een retourzening wordt een RMA genoemd (RMA = Return Material Authorization).

Voor als je geen account hebt, maar met account kan het ook:

Vraag een RMA op de pagina retouren.

Voor als je wel een account hebt:

Je kunt inloggen in je account en daar RMA kiezen. Maar op bovenstaande manier is anders net zo praktisch.

Wij reageren dan z.s.m. met evt. vragen of instructies, wij vragen je vriendelijk daar even op te wachten.

Pakket klaarmaken

Als je iets terugstuurt, let a.u.b. op het volgende:

  • Zorg voor een stevig omdoos, nooit enkel in de originele verpakking zelf, deze raakt daardoor beschadigd.
  • Let op dat alles compleet is: doos van product, accessoires, handleiding, beschermfolies en -zakjes e.d.
  • Zorg dat niets kan rammelen en daardoor kan beschadigen
  • Voeg een notitie toe met je adresgegevens. Dit kan de originele pakbon zijn, of het formulier die je via de RMA krijgt, of anders een eigen notitie.
    (in geval van zoekraken, of beschadiging van het adres kan de transporteur na opening het adres nog vinden)
  • Geef ons email adres op service@vitalitools.nl voor de track&trace melding. (De bezorgers laten steeds vaker geen briefje achter)
  • Terugbetaling gaat normaliter via de gebruikte betaalmethode dus die gegevens zijn niet nodig


Retourneer a.u.b. nooit uw artikelen zonder dat dit met ons is besproken en je van ons de retourinstructie hebt ontvangen!!

 Als er vragen zijbn, laat het ons even weten via contact.